Hírek
A kreativitás és a vezető szerepe
Az elképzelés és a megvalósítás összekapcsolásához Amabile és Khaire professzorok, a Harvard Business School tanárai kétnapos szemináriumot hívtak össze a kreativitás területén élen járó tudósok és olyan vállalatok igazgatóinak részvételével, mint a Google, az IDEO, a Novartis, az Intuit és az E Ink. E cikk hasábjain a szerzők ismertetik a bemutatott kutatások és azok alkalmazásairól folyó vita fontosabb pontjait.
A rendezvényen egy új vezetési napirend öltött formát, amely abban a felismerésben gyökerezik, hogy ne a kreativitást menedzseljük, hanem a kreativitás érdekében menedzseljünk. Számos téma került terítékre: a vezető munkája nem az, hogy az ötletek forrása legyen, hanem az ötletek bátorítása és győzelemre vitele. A vezetők aknázzák ki a munkatársak képzelőerejét a szervezet minden szintjén, és tegyenek fel inspiráló kérdéseket. Emellett segítsék elő, hogy a szervezet különböző nézőpontokat fogadjon el, amelyek ösztönzik a kreatív meglátásokat, és mozdítsák elő a kreatív együttműködést, mondjuk például új technológiák felhasználásával.
A résztvevők taktikákat osztottak meg egymással a felfedezések lehetővé tételéről, valamint gondolatokat arról, vajon hogyan tarthatók meg a kreativitással kapcsolatos folyamatok anélkül, hogy gúzsba kötnék azt. A felszólalók kiemelték, hogy a folyamatmenedzsment a kreatív munka nem minden szakaszában megfelelő; a vezetők alkalmazzák átgondoltan, és menedzseljék ügyesen az átadást az ötletgazdák kezéből az üzleti szakembereknek. A vitán megvizsgálták a bürokrácián átvezető ösvények kijelölésének, a gyenge ötletek kiselejtezésének és a kudarcokból eredő szervezeti tanulás növelésének szükségességét. Bár a nézőpontok különbözők voltak, a vizsgált elképzelések és keretek elősegítik a kreativitás üzleti életben betöltött szerepének megértését, és forgatókönyvet adnak a vállalatigazgatók kezébe az innováció fokozásához.
Forrás: Világgazdaság

