Hírek

Az igazán nagy sikerhez át kell lépni egy határt

Nemzetközi kapcsolatok nélkül álmodni sem érdemes a komolyabb üzleti sikerekről, a hazai cégek pedig elsősorban kutatás-fejlesztési és innovációs tevékenységükkel alkothatnának maradandót a határokon túl - hívta fel a figyelmet a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezetője.

A magyar kis- és középvállalkozások (kkv) versenyképességéhez szükség van az erős nemzetközi kapcsolatrendszerre - hangsúlyozta Ducsai-Oláh Zsanett, az Enterprise Europe Network (EEN) magyarországi konzorciumának vezetője, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója csütörtökökön az EEN éves fogadásán. 

Az Enterprise Europe Network (EEN) az Európai Bizottság által létrehozott, 63 országban működő vállalkozásfejlesztési hálózat, mintegy 600 üzletfejlesztéssel foglalkozó szervezetet fog össze az európai kis- és középvállalkozások nemzetközi kapcsolatrendszerének bővítésére.

Magyarországon 8 tagú konzorcium adja az EEN országos fedettséget a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) vezetésével, a szervezet működését 60 százalékban az Európai Bizottság 40 százalékban a kereskedőház finanszírozza.

Ducsai-Oláh Zsanett kiemelte, hogy a hazai kis- és középvállalkozások a kutatás-fejlesztés és innováció felhasználásával tudnak versenyképesek maradni.

A konzorciumvezető úgy értékelte, hogy a EEN magyarországi konzorciuma 2008 és 2014 között, az első ciklusban sikeresen működött, ezt folytatva végzi tevékenységet a mostani időszakban is, jelenleg mintegy 10 000 ügyfélnek nyújt szolgáltatást.

Az EEN tanácsadás keretében célpiacot javasol, támogatást nyújt a külpiacra lépési stratégia felépítésében, az adatbázisa és kapcsolati hálója segítségével felkutatja a potenciális üzleti partnereket, üzletember találkozókat szervez - emelte ki a vezérigazgató.

A Széchenyi Tőkealap is hasonlóra biztat

Korábban a divatipari kitekintésünkben megírtuk: havonta ötezer új divatipari cég jelenik meg az egyébként is telített globális piacon, így ahhoz, hogy egy vállalat maradandót alkosson, mindenképpen el kell jutnia a nemzetközi terjeszkedésig. Nem elég a jó ötlet és néhány szép tervrajz, profi menedzsment, és nem utolsó sorban egy komoly befektető is szükséges. A Széchenyi Tőkealap kiváló partner egy stabil céges alap megalkotásában, akár financiális vagy épp menedzsmentelési problémák adódnak.

A hazai befektetők forrásai nagyon sokat tudnak segíteni a magyar divatcégeknek, de a nemzetközi sikert nem ezen tőkeinjekcióktól kell várni. Ezek elsődleges célja a nemzetközi siker küszöbéig eljuttatni a vállalkozót, ahol remény szerint felkelti egy európai vagy tengerentúli befektető figyelmét.

Forrás: Profit7
 

Közösség