Hírek
Élelmiszer-csomagolási innovációt fejlesztett ki az év fiatal vállalkozója
A Dreher Sörgyárak Zrt. kezdeményezésére létrejött pályázatra idén rekordszámú, 118 jelentkezés érkezett, amiből a 10 legjobb küzdhetett meg a komoly díjakért. Az első helyezett 3 millió forintot, a második 2 millió forintot, a harmadik pedig 1 millió forintot vihetett haza, míg a Fenntarthatósági különdíjasnak félmillió forint ütötte a markát.
A zsűri a tagok elmondása szerint rengeteg hasznos és jó ötletet hallott, és a pályázatok nagy részében szerepelt a környezettudatosság, a fenntarthatóság, illetve a társadalmi felelősségvállalás kérdése is.
Emiatt meglehetősen nehéz volt kiválasztani a Fenntarthatósági különdíj nyertesét, aki végül Győri Szabolcs lett. A főiskolás fiú ötlete az volt, hogy a szemétből alkosson használhatót, azaz megunt, kihasználatlan, kidobásra ítélt bútorokat, tárgyakat gyűjt össze, és a saját ízlése szerint készít belőle újakat. Mindezt a saját műhelyében teszi majd, és bízik benne, hogy ötletével hozzájárulhat nem csak a saját, de a környezetének életszínvonalának javításához is.
A harmadik helyezett Fodor Ákos Dániel lett, aki egy online utazási portál tervével állt a zsűri elé. Ő az önszervező turistákon szeretne segíteni, hogy azok minél egyszerűbben találjanak maguknak idegenvezetőt, akik nem az ország cukormázán kalauzolják őket végig. A traveltrix.org című portál egyenlőre a hazai piacra koncentrál, de készítői bizakodóak, hogy a díj segítségével beindíthatják az osztrák és a cseh oldalt is.
A második helyezett Geréby Zsófia női biciklis ruha kollekciót tervezett. A MOME ruhatervező szakán tanuló hölgy maga is kerékpárral közlekedik, és fontosnak tart minden olyan kezdeményezést, amely segíti a magyar kerékpáros közönség életszínvonalának növelését. Ruhatervei, amelyek egyébként a diplomamunkájának törzsét is képezik, nőiesek, kényelmesek, ugyanakkor megfelelnek a biciklis elvárásoknak is.
A jövő fiatal vállalkozója Seres Viktor lett, aki csapatával olyan csomagolást tervezett, amely megmutatja, hogy a benne tárolt élelmiszer fogyasztható állapotban van-e még. A csomagolás egyenlőre csak tejtermékekhez jó, de a díj nyertese bízik benne, hogy sikerül más élelmiszerfajtákhoz is megtervezniük. Az ötletben fontos volt, hogy a terméket előállító vállalkozónak ne jelentsen plusz kiadást, így minél több céghez eljuthasson.
A díj nyertesei nem csak pénzzel lettek gazdagabbak, hanem hat havi ingyenes szakmai tanácsadással is, hogy a valóban életképes ötletek meg is valósuljanak, és további értékes ajándékokat is kaptak különböző cégek felajánlásával.
Forrás: ÉlelmiszerOnline

