Hírek
Díjmentes képzési programok mikro-és kisvállalkozások részére a régióban

A munkaadó vállalkozásoknak a program megvalósulásához önerőt nem kell biztosítaniuk (átmeneti támogatásban részesülnek – 100%-os támogatás – 100%-ban DÍJMENTES!), csupán a munkavállaló képzésen való részvételét kell biztosítania. A Kisalföldi Vállalkozásfejlesztési Alapítvány (KVA), mint ernyőszervezet átvállalja a munkahelyi kurzusok lebonyolításával kapcsolatos valamennyi tevékenységet, és ezer fő képzését koordinálja.
Az díjmentes képzésben való részvétel feltétele, hogy a munkáltatók a képzésre vonatkozó együttműködési megállapodást a KVA-val aláírják.
A projekt bemutatása
Magyarországon igen alacsony a foglalkoztatásban meghatározó szerepet játszó mikro- és kisvállalkozásokban alkalmazottak (munkavállalók és menedzsment) részvételének aránya a képzésben. Az egész életen át tartó tanulásban való részvételt a jellemzően alacsony motiváltság mellett a képzések dominánsan kínálat vezérelte jellege, szolgáltatói bázisa, valamint a képzések elérhetőségében megmutatkozó hiányosságok együttesen okozzák, különösen a kis cégekben foglalkoztatottak körében.
Felmérések szerint a vállalkozások több mint egyharmada támogatja valamilyen mértékben munkavállalói képzését. A nagyobb cégeknél általában megoldott a munkavállalók képzése, a kisebb méretű vállalkozásokhoz képest jellemzően többet fordítanak az alkalmazottaik és a vezetők továbbképzésére. A kisebb vállalkozásoknehezen tudják a szükséges képzéseket finanszírozni, nehézségekbe ütköznek a képzések megszervezésekor, amelyek sokszor nagyfokú adminisztrációs terheket rónak a vállalatra, és a képzés miatt a munkából kieső munkavállaló helyettesítését is nehéz megoldani.
Projektünkkel ezt a szakadékot kívánjuk áthidalni: a képzésekre keveset áldozó mikro- és kisvállalkozásokszámára egy olyan képzési kínálatot állítunk össze, amely igényeiknek a legnagyobb mértékben megfelel. A képzésen elsajátítottakat azonnal alkalmazni lehet a hétköznapi munka során, ami nagyban segít elmélyíteni az oktatás során elhangzottakat. A gyakorlatias megközelítésű oktatás eredményeképpen a bevont célcsoportpiacképes munkavállalói kompetenciákat sajátíthat el, ezért képzéseink - munkáltatói szemmel nézve - az iskolarendszerű képzéshez képest jóval rövidebb megtérülési idejű befektetések a humánerőforrásba.
A célcsoport
A Nyugat-dunántúli régió területén székhellyel és/vagy telephellyel rendelkező, mikro- (0-9 főt foglalkoztatók) és kisvállalkozások (10-49 főt foglalkoztatók) tartoznak az elsődleges célcsoportba.
A másodlagos célcsoportunkba tartoznak a fenti feltételeknek megfelelő mikro- és kisvállalkozás munkavállalói, valamint a vállalkozások vezető tisztségviselői, a vállalkozás működtetésében személyesen közreműködő tulajdonosai, és az egyéni vállalkozók. A toborzás során különös figyelmet fordítunk a munkaerő-piaci szempontból hátrányos helyzetű munkavállalók (50 év feletti személyek, az egy vagy több eltartottal egyedül élő felnőttek, és a roma etnikai kisebbséghez tartozók) képzésbe vonására.
Az elsődleges célcsoportunkra jellemző, hogy jelentős részük nem tudja önállóan kihasználni a dolgozókképzéséhez kapható támogatások megszerzésére irányuló pályázatok adta lehetőségeket, részben a támogatási összeg nagysága, részben a szervezetnek egy-egy projekt lebonyolításához szükséges kapacitásának hiánya, illetve a vállalkozásra háruló jelentős adminisztratív terhek miatt. Projektünkben európai uniós programok lebonyolításában tapasztalattal és megfelelő hozzáértéssel bíró szervezetként mentesíteni tudjuk a mikro- és kisvállalkozásokat a projektek megvalósításával együtt járó adminisztrációs terhek alól.
1. Sales (értékesítési ismeretek) - 67 tanóra
A képzés során a résztvevő az alábbi képességeket sajátítja el:
- jó kapcsolat kiépítésének képessége a vevővel
- az igények felmérésének képessége
- probléma megoldási képesség
- a hatékony kommunikáció, hatékony kérdezés és érvelés technikáinak ismerete
- a problémás vevők kezelésének ismerete, konfliktuskezelés képessége
- az eladási folyamat megtervezése lépéseinek elsajátítása
- a telefonos kommunikáció sajátosságainak ismerete, a telefonon használható kommunikációs eszközök és hatásuk megismerése
- összetett telefonhívások, tárgyalások intézésének képessége
- az értő figyelem képessége
- ügyfélközpontú hozzáállás képessége
2. Cégvezetés, projektmenedzsment - 66 tanóra
A képzés során a résztvevő:
- áttekintő képességet kap a szervezeti stratégiák világában, képessége megnő a részstratégiák értelmezésében, azok projektekké való lebontásában. Képes módszertani és technikai megoldásokat találni a szervezet változása, alkalmazkodása és sikeressége szempontjaiból.
- ismeri a projektszemlélet lényegi alapjait, képessé válik projektterv készítésére, a projekt folyamatként való értelmezésére. Képessé válik a projektek irányítására és értékelésére.
- ismeri a sikeres és hatékony vezetővel szembeni elvárásokat, a modern vállalat külső-belső környezetből érkező impulzusokat.
- az üzletpolitikai, stratégiai és szervezetépítési, személyügyi kérdésekben alapvető jártasságra tesz szert.
- a kommunikációs stratégiák változatos elemeinek az értelmezésében biztossá válik, támogatói attitűddel képes abban részt venni.
- képes a krízishelyzetek kommunikációs kezelésére és építő módon tud részt venni egy krízismegoldási folyamatban.
- képessé válik a tárgyalás előtt kitűzött céljait minél hatékonyabban megvalósítani.
- döntéseinek megalapozottsága biztonságosabbá válik, a döntési modelleket képes alkalmazni a vállalati környezetben.
3. Gazdasági és vállalkozási ismeretek - 72 tanóra
A képzés során a résztvevők megismerik:
- a munkafolyamatok és a folyamatszereplők ismerete, teljesítményértékelési rendszer kialakítása, felülvizsgálata hatékonysági szempontból,
- a problémamegoldás módszereinek megismerése, egyéni és csoportos technikák elsajátítása,
- a problémaérzékenység fejlesztése a legfontosabb stakeholder-csoportok vonatkozásában.
További információ: www.kva.hu

