Hírek

Díjmentes képzési programok mikro-és kisvállalkozások részére a régióban

A Kisalföldi Vállalkozásfejlesztési Alapítvány ingyenes képzéseket indít szeptembertől. Jelentkezzen már ma!

 

 
A projekt célja az Nyugat-dunántúli régióban (Győr-Moson-Sopron, Vas és Zala megyékben) érdekelt mikro-, és kisvállalkozások munkavállalóinak képzése, amelynek eredményeképpen növekszik a résztvevők foglalkoztatottsága és alkalmazkodóképessége, ezzel biztosítva munkahelyük hosszú távon történő megtartását.

A munkaadó vállalkozásoknak a program megvalósulásához önerőt nem kell biztosítaniuk (átmeneti támogatásban részesülnek – 100%-os támogatás – 100%-ban DÍJMENTES!), csupán a munkavállaló képzésen való részvételét kell biztosítania. A Kisalföldi Vállalkozásfejlesztési Alapítvány (KVA), mint ernyőszervezet átvállalja a munkahelyi kurzusok lebonyolításával kapcsolatos valamennyi tevékenységet, és ezer fő képzését koordinálja.

Az díjmentes képzésben való részvétel feltétele, hogy a munkáltatók a képzésre vonatkozó együttműködési megállapodást a KVA-val aláírják.

A projekt bemutatása

Magyarországon igen alacsony a foglalkoztatásban meghatározó szerepet játszó mikro- és kisvállalkozásokban alkalmazottak (munkavállalók és menedzsment) részvételének aránya a képzésben. Az egész életen át tartó tanulásban való részvételt a jellemzően alacsony motiváltság mellett a képzések dominánsan kínálat vezérelte jellege, szolgáltatói bázisa, valamint a képzések elérhetőségében megmutatkozó hiányosságok együttesen okozzák, különösen a kis cégekben foglalkoztatottak körében.

Felmérések szerint a vállalkozások több mint egyharmada támogatja valamilyen mértékben munkavállalói képzését. A nagyobb cégeknél általában megoldott a munkavállalók képzése, a kisebb méretű vállalkozásokhoz képest jellemzően többet fordítanak az alkalmazottaik és a vezetők továbbképzésére. A kisebb vállalkozásoknehezen tudják a szükséges képzéseket finanszírozni, nehézségekbe ütköznek a képzések megszervezésekor, amelyek sokszor nagyfokú adminisztrációs terheket rónak a vállalatra, és a képzés miatt a munkából kieső munkavállaló helyettesítését is nehéz megoldani.

Projektünkkel ezt a szakadékot kívánjuk áthidalni: a képzésekre keveset áldozó mikro- és kisvállalkozásokszámára egy olyan képzési kínálatot állítunk össze, amely igényeiknek a legnagyobb mértékben megfelel. A képzésen elsajátítottakat azonnal alkalmazni lehet a hétköznapi munka során, ami nagyban segít elmélyíteni az oktatás során elhangzottakat. A gyakorlatias megközelítésű oktatás eredményeképpen a bevont célcsoportpiacképes munkavállalói kompetenciákat sajátíthat el, ezért képzéseink - munkáltatói szemmel nézve - az iskolarendszerű képzéshez képest jóval rövidebb megtérülési idejű befektetések a humánerőforrásba.

A célcsoport

A Nyugat-dunántúli régió területén székhellyel és/vagy telephellyel rendelkező, mikro- (0-9 főt foglalkoztatók) és kisvállalkozások (10-49 főt foglalkoztatók) tartoznak az elsődleges célcsoportba.

A másodlagos célcsoportunkba tartoznak a fenti feltételeknek megfelelő mikro- és kisvállalkozás munkavállalói, valamint a vállalkozások vezető tisztségviselői, a vállalkozás működtetésében személyesen közreműködő tulajdonosai, és az egyéni vállalkozók. A toborzás során különös figyelmet fordítunk a munkaerő-piaci szempontból hátrányos helyzetű munkavállalók (50 év feletti személyek, az egy vagy több eltartottal egyedül élő felnőttek, és a roma etnikai kisebbséghez tartozók) képzésbe vonására.

Az elsődleges célcsoportunkra jellemző, hogy jelentős részük nem tudja önállóan kihasználni a dolgozókképzéséhez kapható támogatások megszerzésére irányuló pályázatok adta lehetőségeket, részben a támogatási összeg nagysága, részben a szervezetnek egy-egy projekt lebonyolításához szükséges kapacitásának hiánya, illetve a vállalkozásra háruló jelentős adminisztratív terhek miatt. Projektünkben európai uniós programok lebonyolításában tapasztalattal és megfelelő hozzáértéssel bíró szervezetként mentesíteni tudjuk a mikro- és kisvállalkozásokat a projektek megvalósításával együtt járó adminisztrációs terhek alól.

 

1. Sales (értékesítési ismeretek) - 67 tanóra

A képzés során a résztvevő az alábbi képességeket sajátítja el:

 

  •  jó kapcsolat kiépítésének képessége a vevővel
  •  az igények felmérésének képessége
  •  probléma megoldási képesség
  •  a hatékony kommunikáció, hatékony kérdezés és érvelés technikáinak ismerete
  •  a problémás vevők kezelésének ismerete, konfliktuskezelés képessége
  •  az eladási folyamat megtervezése lépéseinek elsajátítása
  •  a telefonos kommunikáció sajátosságainak ismerete, a telefonon használható kommunikációs eszközök és hatásuk megismerése
  •  összetett telefonhívások, tárgyalások intézésének képessége
  •  az értő figyelem képessége
  •  ügyfélközpontú hozzáállás képessége

 

 

2. Cégvezetés, projektmenedzsment - 66 tanóra

 

A képzés során a résztvevő:

  •  áttekintő képességet kap a szervezeti stratégiák világában, képessége megnő a részstratégiák értelmezésében, azok projektekké való lebontásában. Képes módszertani és technikai megoldásokat találni a szervezet változása, alkalmazkodása és sikeressége szempontjaiból.
  •  ismeri a projektszemlélet lényegi alapjait, képessé válik projektterv készítésére, a projekt folyamatként való értelmezésére. Képessé válik a projektek irányítására és értékelésére.
  •  ismeri a sikeres és hatékony vezetővel szembeni elvárásokat, a modern vállalat külső-belső környezetből érkező impulzusokat.
  •  az üzletpolitikai, stratégiai és szervezetépítési, személyügyi kérdésekben alapvető jártasságra tesz szert.
  •  a kommunikációs stratégiák változatos elemeinek az értelmezésében biztossá válik, támogatói attitűddel képes abban részt venni.
  •  képes a krízishelyzetek kommunikációs kezelésére és építő módon tud részt venni egy krízismegoldási folyamatban.
  •  képessé válik a tárgyalás előtt kitűzött céljait minél hatékonyabban megvalósítani.
  •  döntéseinek megalapozottsága biztonságosabbá válik, a döntési modelleket képes alkalmazni a vállalati környezetben.

 

 

3. Gazdasági és vállalkozási ismeretek - 72 tanóra

A képzés során a résztvevők megismerik:

 

  •  a munkafolyamatok és a folyamatszereplők ismerete,  teljesítményértékelési rendszer kialakítása, felülvizsgálata hatékonysági szempontból,
  •  a problémamegoldás módszereinek megismerése, egyéni és csoportos technikák elsajátítása,
  •  a problémaérzékenység fejlesztése a legfontosabb stakeholder-csoportok vonatkozásában.

 

 

 

RÉSZVÉTELI FELTÉTELEK
A programban részt vehet:
 
Mikro és kisvállalkozások: 50 főnél kevesebb személyt foglalkoztat, éves árbevétele és/vagy éves mérlegfőösszege nem haladja meg a 10 millió eurót.
 
1. Egyéni vállalkozó: főállású egyéni vállalkozó; másodállásos egyéni vállalkozó; evás egyéni vállalkozó; nyugdíjas egyéni vállalkozó
2. Társas vállalkozó: cégtulajdonos, aki közreműködik a vállalkozás tevékenységében. Ez történhet munkaviszonyban, megbízási jogviszonyban, tagi jogviszonyban.
3. Alkalmazott: Bt, Kft, Rt, Kkt és egyéni vállalkozó alkalmazottja, ösztöndíjas hallgatója, gyes-en, gyed-en lévő alkalmazottja, bedolgozói, megbízási jogviszonyban lévő személyek
4. Szövetkezet alkalmazottjai
5. Társaságoknál vezető tisztségviselők
 
 
Nem vehet részt:
 
1. Halászattal vagy akva-kultúrához kapcsolódó tevékenységet végző vállalkozás,
2. Mezőgazdasági termékek elsődleges termelésével foglalkozó vállalkozások,
3. Mezőgazdasági termékek feldolgozásában és forgalmazásában tevékenyvállalkozások,
4. Közalkalmazottak, köztisztviselők (pl. másodállásban egyéni vállalkozó, vagy társas vállalkozó)

További információ: www.kva.hu

 

Közösség