Hírek
INNOVÁCIÓS ATTITŰD FELMÉRÉS A NYUGAT-DUNÁNTÚLI KÖZÉPISKOLÁKBAN
Az INNOVA Észak-Alföld Regionális Innovációs Ügynökség, a GKI Gazdaságkutató Zrt., az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete és az InnoEx Kft. szakértői 2009-ben a Nemzeti Kutatási és Technológiai Hivatal támogatásával kezdték el „Az innováció társadalmi utánpótlása: oktatófilm és innováció-politikai vitaműsor fiataloknak (UTANPOT)” című projektet. A munka célja, hogy a pályaalakítási elképzelésekkel kapcsolatban hatásosan hívja fel a fiatalok figyelmét az innovációra, az arra leginkább fogékony (és egyre inkább rá is kényszerülő) korcsoportban. Az innovációval kapcsolatos, a 13-18 évesek körében hasznosnak gondolt tudatformálás arra a logikára épült, hogy elsőként a téma iránti érdeklődést kell felkelteni, majd az innovációk szélesebb társadalmi jelentőségét szükséges szemléltetni és társadalmi érzékenységet ébreszteni, végül magyarországi példákkal került igazolásra, hogy a diákok is részesei és alakítói lehetnek innováció-alapú sikertörténeteknek. Ennek keretében készült egy három részből álló oktató DVD a hetedik-tizenkettedik évfolyamos tanulók számára.
A projekt fontos része volt az attitűdmérés, amelyre két ütemben került sor a tesztelő osztályokban. Az elmúlt tanév végén zajlott az első adatfelvétel. Ebben a tanévben, a taneszköz feldolgozása után került sor a második vizsgálatra. Az adatok feldolgozását, illetve elemzését a GKI Gazdaságkutató Zrt. és az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete végzi.
Az előzőekben vázolt munkafolyamatban közreműködött a Nyugat-Dunántúli Regionális Innovációs Ügynökség. Az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesületének segítéségével összeállt egy lista az egyes régiókban résztvevő iskolákból. A Nyugat-dunántúli régióban 14 iskola vett részt a felmérésen a 2010. évi iskola kezdéssel egy időben. A megadott iskolákban sor került az oktatófilmek levetítésére, valamint a kérdőíves felmérés segítségével az attitűdfelmérés lebonyolítására. A felmérésben részt vevő tanárok a DVD-n szereplő próba vetítés kérdéseinek segítségével előzetesen felmérték a diákok ismereteit az innovációval kapcsolatosan, majd az egyes fejezetek között is megvitatták a felmerült kérdéseket, hozzászólásokat. Általánosságban elmondható, hogy a diákok aktívak voltak a vetítések és felmérések során, már jól ismert példákkal illusztrálták tudásukat a témával kapcsolatosan.
További információ a projektről, a felmérések eredményeiről és a további lépésekről ITT található.

