Hírek

Jobban félnek a konkurenciától, mint a startupoktól

A hiperkonnektivitás jelenségét jelöli meg egyik legnagyobb kihívásként az Economist Intelligence Unit felmérése. A menedzserek hatvan százaléka úgy véli, nem engedhetik meg maguknak, hogy kimaradjanak abból a trendből, mely az emberek, szervezetek és egyes tárgyak minden korábbinál szorosabb és teljesebb összekapcsolódását jelenti.

Míg az ipari kor hálózatai a vasutak, a szállítási útvonalak voltak, mára jóval többet értünk hálózatok alatt. A hiperkonnektivitás mint trend megjelenését az internet, a mobiltechnológia és a dolgok internete (IoT) egymást követő fejlődési hullámainak köszönhetjük. A fogalom lényege, hogy minden eddiginél szorosabb kapcsolat jött létre az egyes emberek, szervezetek és az általuk használt gépek között, köszönhetően az internetnek, illetve az egyre kifinomultabb, és olcsóbbá váló szenzoroknak. Naponta ugyanis 1,3 milliárd ember, több mint kétmillió cég és 9 milliárd szenzor kommunikál egymással hálózatokon keresztül, mely trend számtalan üzleti lehetőséget kínál. Ennek tükrében nem meglepő, hogy a világ nagyvállalatainak vezetői közül egyre többen érzik úgy, hogy mindenképpen foglalkozniuk kell ezzel a kérdéssel.


 

Az SAP támogatásával az Economist Intelligence Unit által végzett felmérésben megkérdezett menedzserek hatvan százaléka jelezte, hogy az jelenti társaságuk számára az egyik legnagyobb fenyegetést, ha kimaradnak a folyamatból. A kutatásban résztvevők közül tízből nyolcan úgy látják, hogy alapvetően előnyös cégük számára, ha alkalmazkodnak az új trendhez, igaz harmaduk azt is jelezte, hogy tart az ezzel járó fenyegetésektől. A változó idők szavát a leginkább a kiskereskedelmi szektorban dolgozó cégvezetők érzik, több mint kétharmaduk véli úgy, hogy aki kimarad, az végzetesen lemarad, de érthető módon az infokommunikációs technológiai szegmensben is sokan gondolkodnak így, az egészségügy területén és a gyártó tevékenységet végző vállalatoknál is.

Hiperkonnektivitás: a digitális átalakulás egyik eleme

Az átalakítás egyik első lépcsője, ha a vállalatnál megjelenik az a vezető, aki összefogja a digitalizációval kapcsolatos munkákat. A Chief Digital Officer-ek száma évenként duplázódik-hívja fel a figyelmet a terjedő trendre a CDO Club statisztikája

A menedzserek ugyanakkor nem a technológiai innovációra építő startupokat tartják fő konkurenciájuknak, hanem régi vetélytársaikat, amelyek élve a digitalizáció kínálta lehetőséggel megújítják kínálatukat, működésüket. Ám a válaszadók mindössze ötöde hajlandó arra, hogy a digitális koncepció megvalósítása érdekében radikális átszervezést hajtson végre.

 


Pedig a hiperkonnektivitásnak köszönhetően minden korábbinál egyszerűbb lett, hogy egy vállalkozás rövid idő alatt globális ismertségre, és ügyfelekre tegyen szert, ahogyan azt láthatjuk napjaink sikeres startupjainál, mint például az Uber vagy az AirBnB.

A digitális gazdaság ugyanis lehetővé teszi, hogy a cégek még hatékonyabban működjenek. Így például az eddiginél jóval szélesebb beszállítói körből válogathatnak, ráadásul megnő a választható alapanyagok és szolgáltatások száma is, amelyet az ellátási láncon keresztül elérhetnek. A megkérdezett cégvezetők 38 százaléka szerint a hiperkonnektivitás nagy segítséget nyújt a vállalkozások számára a nemzetközi beszállítóikkal történő kapcsolattartásban.

De felgyorsítja a fogyasztói igényekhez történő alkalmazkodást is, hiszen a közösségi oldalakon, illetve egyéb, internet-alapú felületeken keresztül szinte azonnali visszajelzést kaphatnak egy-egy új termékkel kapcsolatban, ami megkönnyíti a további fejlesztést, és az új piacokra való belépést számukra.

Forrás: Figyelő
 

Közösség