Az otthon is tölthető hibridek terjedésével, és így az üzemanyaghoz kapcsolódó adók csökkenésével jelentősen megcsappant egyes amerikai államok adóbevétele. Indiana például a jelenleginél évente kétmillió dollárral több, járművek után fizetett adót szedne be, az összeg nagy részét a plug-in hibrid kocsik megadóztatásából teremtenék elő. A javarészt útfenntartásokra fordítandó adó megfizetésébe az előzetes tervek szerint a plug-in, vagyis konnektoros hibridek tulajdonosait egy új, 150 dolláros adófajta létrehozásával, a regisztrációs díjak növelésével vonnák be. A hagyományos kocsik birtokosai az üzemanyag adójának emelésére készülhetnek, gallononként tíz centes többlettel számolhatnak.
Azt egyelőre nem tudni, hogy Indiana állam mikortól tervezi a plug-in hibridek megadóztatását, az viszont biztos, hogy a problémával már mások is szembesültek: a tervet kilenc másik amerikai állam is támogatja.
Az autoblog.com beszámolója azért is jelentős, mivel egy általános trendet vetít előre: míg néhány éve (vagy akár még ma is) egyes kormányzati szervek támogatták az alternatív hajtású autók vásárlását, azok tömegesebb terjedésével épp saját bevételeik csökkenését érték el. Ebből következik, hogy a támogatások és kedvezmények leépítése alighanem globálisan is hamarosan megkezdődik, vagyis közép- és hosszú távon a plug-in (majd várhatóan az e-autók) versenyelőnye is elhalványul.

