Hírek

Kisvállalkozások figyelem: tízmillió a tét a UPC versenyén

Nem is kötelező UPC ügyfélnek lenni, elég ötletesen válaszolni a következő hetek folyamán az inspiráló kérdésekre. A válaszokat illusztris zsűri értékeli, májusban már a cégnél landolhat a tízmillió.

UPC Business Nagydíj néven indít vállalkozási versenyt magyarországi bejegyzésű mikro- kis- és középvállalatoknak a telekommunikációs társaság. A játék elsődleges célja, hogy a pályázókat távlati gondolkodásra késztesse, saját cégük jövőjét, lehetőségeit illetően. Ehhez kéthetente kapnak egy-egy nagy kérdést a játékra regisztráló vállalkozók, ezek kidolgozása mellett pedig 2-3 naponta kisebb kérdésekre is választ kell adniuk. A játékba bármikor be lehet szállni, lényeg, hogy a másfél hónapon át folyamatosan érkező kérdések mindegyikét a legvégső határidőig megválaszolja a pályázó cég. A nagy kérdésekre egyenként 10 pontot, a kisebbekre 2, a játék folyamán pedig összesen 54 pontot gyűjthetnek a versenyzők.

A kérdések elsősorban a vállalat jövőjére, gazdálkodására vonatkoznak, megválaszolásuk során pedig cél, hogy szubjektív, bátor, vizionárius válaszok szülessenek. „A dolgos hétköznapok során a vállalkozók, cégvezetők a napi kihívásokra, rutinszerű ügyekre koncentrálnak. Mi azt szeretnénk, hogy szakítsanak időt arra is, hogy cégükről komplexen gondolkozzanak” – mondja Bodon Ildikó, a UPC Business üzletág vezetője, a zsűri egyik tagja. A zsűri tagja továbbá Varga Zoltán a Centrál Fund alapítója, a Centrál Média ügyvezetője, és fontos szerephez jut még Till Attila, ismert tévés műsorvezető.

A játék során téma lesz az a bizonyos tízmillió forint is, amit a közel kéthónapos versenyfolyamat végén vihet haza az a vállalkozás, amely a legügyesebben válaszol a szakmai zsűri kérdéseire. Meglepő, de egy kísérlet szerint a legtöbb mikro- és kisvállalkozás hirtelen nem tudna mit kezdeni tízmillió forinttal a legszükségesebb kiadások megejtésén, vagy éppen tartozások kiegyenlítésén túl. Pedig egy ilyen összeg potenciális beérkezése azt jelenti, hogy a vállalkozás hirtelen előrébb léphet arra a szintre, amit 6, 12, vagy akár 24 hónappal későbbre tervezett eredetileg. A távlati tervek hiányára világít rá az, hogy hirtelen nem is tudnák, hogy mire fordítsák a friss tőkét.

Ez azonban a UPC Business Nagydíjnak köszönhetően most megváltozhat, egy cég esetében pedig valósággá is válhat. A játék folyamán további nyeremények is gazdára találnak. A zsűri szerint azonban a legnagyobb nyeremény az a felismerés lehet, ami a vállalkozókban születik a kérdések őszinte megválaszolása közben.

Forrás: hvg

Közösség