A Catalyst E2 egyetlen feltöltéssel ugyanis 560 kilométert képes megtenni valós körülmények között. Ideálisabb körülmények között ez az érték tovább növekedhet, legalábbis erre enged következtetni, hogy a géppel tesztpályán nemrég 965 kilométert is megtettek – szintén egy „tankkal”. Ezt a személykocsikéhoz képest óriási, 660 kWh-s akkumulátorok teszik lehetővé.

Az E2 így akár egy teljes műszakot is képes lehet teljesíteni töltés nélkül, amivel egy további hátrány jelentősége csökkenhet: a viszonylag hosszú, három és öt óra közti időt igénylő töltés éjszakára, vagy egyéb, kisebb kapacitásigényű időszakokra csúsztatható.

Természetesen oka van annak, hogy a bemutatás másnapján miért lepték el ilyen buszok a nagyvárosokat: a Wired beszámolója szerint a Proterra 220 millió forintnak megfelelő összeget kér egyetlen példányért.