Hírek

Már tesztelik az utat, ami tölti a rajta haladó autót

Csak menni kell rajta, sem tankolni, sem tölteni nem kell megállni

A villanyautók legfőbb hátulütőjére, a korlátozott hatótávra adhat megoldást az autót töltő út. Már létezik, csak terjednie kellene.

Nem csupán előnyt élvező járműként, hanem azért is külön sávot kaphatnak a villanyautók, hogy az út(ba telepített töltőrendszer) akkumulátorukat táplálja

Míg a mai dízelekkel nem kunszt az ezer kilométeres hatótáv sem, a villanyautók esetén már a valósan 100 kilométeresnek is örülünk. Persze a Tesla, pláne saját töltőhálózatával már jóval többet ígér, de a jövő akár még a mai tankolási rendszereknél kényelmesebbeket is tartogathat. Kétségtelen, hogy mindenképp jobb egy töltőcsatlakozót az autóba dugdosni, mint a nem ritkán (főként dízel esetén) csutakos töltőpisztolyt, de az igazi csoda az lenne, ha nem is kellene megállni tankolni, illetve tölteni.

Nos, a jövő ezt a komfortot is elhozhatja, hiszen az indukciós, vezeték nélküli töltőt már több gyártó "előadásában" is láthattuk, most pedig az angol Highways England olyan − egyelőre nem közúton kiépített − töltőrendszert kezdett tesztelni, amin megállni sem kell a villanyautóval, elegendő azon haladni, hogy megkapjuk a hatótávot jelentő akkutöltést. Ez a rendszer is a vezeték nélküli töltésen alapul természetesen, hiszen valójában az, annak egy továbbfejlesztett verziója. Az útburkolat alá fektetett elektromos vezetékek elektromágneses teret alkotnak, s az autókban lévő mágnestekercssel hozzák létre az akkumulátorba táplálandó áramot.

További részleteket a 18 hónapos, teszt későbbi fázisában várhatunk. Míg jelenleg még csak tesztpályákon vallatják a rendszert, nem kizárt, hogy hamarosan közúton is bevezetik az eddigi legokosabb töltőt. Andrew Jones, Anglia közlekedési minisztere elárulta, hogy 500 millió fontot, azaz csaknem felfoghatatlan bő 100 milliárd forintot fognak arra fordítani, hogy országuk a villanyautózás élvonalában maradjon. A vezeték nélküli, útba integrált töltő azonban még ilyen költségvetés mellett sem biztos, hogy rentábilis lesz, így nem kizárt, hogy a már Koreában is alkalmazott menet közbeni indukciós töltés nem fog elterjedni.

Forrás: autonavigator

Közösség