Hírek

Mely cégek költenek a legtöbbet innovációra?

Nem a Google, és még csak távolról sem az Apple... A Booz & Co. tanácsadócég nyilvánosságra hozta az innovációra fordított kiadásokat összegző TOP 1000-es globális rangsort.

A tanulmány alapján 2012-ben a Volkswagen-csoport költött a világon a legtöbbet kutatás-fejlesztésre- összesen 11,4 milliárd dollárt. A második helyre a Samsung került 10,4 milliárd dollárnyi költéssel, míg a harmadik helyen a svájci gyógyszeripari óriás, a Roche áll- 10,2 milliárd dollárral. Az első tíz közé öt gyógyszeripari cég (a Roche mellett a szintén svájci Novartis, a német Merck, az amerikai Pfizer és a Johnson & Johnson) került be, mellettük három IT (a Samsung mellett az Intel és a Microsoft), valamint két autóipari cég (a VW mellett a Toyota) szerepel.

Míg a közhiedelem rendszerint az Apple-t és a Google-t tartja a leginnovatívabbnak -amely "tévhit" igen erősen befolyásolja márkaértéküket is- tényleges kiadásaik alapján a 12., illetve a 43. helyen állnak. A keresőóriás 6,8, míg az almás márka 3,4 milliárd dollárt fordít fejlesztésre, ám míg a Google, árbevétele 13,5, az Apple, forgalma mindössze 2,2 százalékát költi K+F-re.

A tanulmány szerint a világ leginnovatívabb ezer vállalata összesen 638 milliárd dollárt költött kutatás- fejlesztésre a tavalyi évben. A vezető cégek 2011-hez képest összesen 5,8 százalékkal növelték innovációs kiadásaikat. Szintén kiderül, hogy a legnagyobb összeget a technológiai cégek költik fejlesztésekre- a vizsgált összkiadások 27 százalékát. Második helyen az egészségipar áll 22 százalékos-, míg a harmadik helyen az autóipar szerepel 16 százalékos részesedéssel. A már-már követhetetlen sok új terméket bevezető FMCG szektor cégei- a K+F kiadások mindössze 4 százalékát forgatták meg.

Teljes cikk: MarketingInfo

Közösség