Hírek
Nagyon komolyan átgondolja az autóról szóló elképzeléseit a BMW
A BMW HoloActive Touch részét képezi a BMW i Inside Future nevű tanulmánynak, amely a CES látogatóinak nyújt majd betekintést abba, hogy milyen lesz a hálózatba kötött és automatizáltan közlekedő járművek jövője. Az új megoldás egyesíti a BMW Head-Up Display, a gesztusvezérlési rendszer és az érintőkijelzős kezelés előnyeit, s azokat egy egyedülálló felhasználói interfésszé bővíti ki. A különböző funkciók irányítása először történik egy teljesen megfoghatatlan kezelőfelületen keresztül, amely ennek ellenére lehetővé teszi a hagyományos érintőképernyőkre jellemző, látható és érezhető interakciókat a sofőr és annak autója között.

Az új rendszer segítségével a BMW Connected szolgáltatásai is vezérelhetők. A holografikus érintőkijelző sokkal intenzívebben megélhető interakció jelent. A tartalmak megjelenítésére tükröket alkalmaznak, míg a vezető ujjmozdulatait és különösen az ujjbegyei pozícióját egy kamera rögzíti. Amint azok megérintik a virtuális kezelőfelületet, aktiválódik a kapcsolódó funkció. Emellett a cég és az IBM a jövőben közösen kutatná, hogy miként lehet javítani a gépkocsik intelligens asszisztens-funkcióin. A német konszern elsőként küldött külön csapatot a müncheni Watson-központba. A létesítménybe az IBM 200 millió dollárt akar befektetni.
A tervek alapján négy BMW i8 hibrid modellt szerelnek fel olyan új interfészekkel, amelyek lehetővé teszik a járművek és a vezetők közötti intelligens kommunikáció kipróbálását. A Watson szuperszámítógép tanulási képességének köszönhetően az autók maguktól ismerhetik fel és tanulhatják meg, hogy a vezetőiknek milyen képességeik és szokásaik vannak. A két fél közötti interakció a jövőben természetes nyelven is működhet és akár az aktuális közlekedési helyzettel vagy az időjárással kapcsolatos adatok is lekérdezhetővé válnak.
Szintén jövőre mutatkozhat be az autógyártó azon iNext modellje, mely a BMW, az Intel és a MobilEye együttműködésében készül. Először létrehoznak a magas fokú önálló vezetéshez (HAD) egy prototípust, majd 2017-től elkezdődnek az egész járműflottás átfogó tesztek. Amnon Shashua, a MobilEye alapítója, elnöke és műszaki vezetője elmondta, hogy ők fogják biztosítani az észlelésekkel, a helymeghatározással és a vezetői irányelvekkel kapcsolatos technikákat. Ezeket használja például az EyeQ5 nevű rendszerchipjük és számos Intel-platform is. A Mobileye Road Experience Management (REM) nevű megoldás precíz helymeghatározást tesz majd lehetővé valós időben és képes lesz a környezetet modellezni a teljesen önálló vezetéshez.
Az önállóan közlekedő autókhoz és minden azokkal összeköttetésben álló eszközhöz nagy teljesítményű és megbízható megoldásokra lesz szükség, amelyek elég intelligensek, hogy az adott gépkocsit átvezessék a forgalmon és lehetővé tegyék a balesetek elkerülését. Az Intel számos Atom- és Xeon-platformja elérhető lesz az új rendszerhez. Az Intel a járműtechnikák mellett a felhőkörnyezettel, a hálózatba kötöttséggel, a biztonsággal és a gépi tanulással kapcsolatos rendszereket is szállítani fog. Az új technikák segítségével a vezető nem csak arra lesz képes, hogy levegye a kezét a kormányról (2. szint), vagy elfordítsa a szemét (3. szint), hanem teljesen más dolgokkal is foglalkozhat majd (4. szint). A távlati cél pedig az 5. szint, amikor már egyáltalán nem lesz szükség emberi sofőrre.