Hírek
Nyomatékelosztó rendszer elektromos járművekhez
A kis tömegű, nyomatékszabályzással ellátott sebességváltót elsősorban az akkumulátor tárolókapacitásából adódó korlátok leküzdéséhez fejlesztették ki. A Müncheni Műszaki Egyetem szakemerei szerint az erőátviteli rendszer a lehető legtöbb fékezési energiát képes visszanyerni.

Philipp Gwinner, az FZG mérnöke elmondta: – Míg a hajtott tengelyen a kerekeknél általában 50-50 százalékban oszlik meg a nyomaték, az általunk fejlesztett nyomatékelosztó rendszerünk igény szerint szabályozza a kerekekhez jutó nyomaték mennyiségét. Mindez remek menettulajdonságokkal vértezi fel a járművet. Amikor a sofőr kanyarban gyorsít, több nyomaték jut a külső íven lévő kerékhez, így az autó saját magát kormányozza az ívre. Ennek eredményeként az autó fürgébb lesz, valamint az irányítás is biztonságosabbá válik – ismertette a rendszer előnyeit a szakember.
Az új rendszer segítségével a fékezés során visszanyert energia felhasználható az akkumulátorok újratöltésére, amelynek segítségével tovább növelhető az elektromos jármű hatótávolsága.
Karsten Stahl professzor, az FZG igazgatója kiemelte: – Az intézet által kifejlesztett nyomatékelosztó rendszerben az a nagyszerű, hogy amellett, hogy több energiát képes visszanyerni, még a jármű hatótávolságát is növeli. Az erőátviteli rendszer továbbá javítja az autó kezelhetőségét, növeli a vezetési élményt, illetve a biztonságot. A folyamatos optimalizációs folyamatoknak köszönhetően a rendszer a közeljövőben képes lesz felvenni a versenyt a ma elérhető hagyományos differenciálmű rendszerekkel mind a költségek, mint pedig a tömeg terén – tette hozzá az intézet igazgatója.
Forrás: autopro

