Hírek

Stratégiai elemekkel bővített innovatív szerepjátékrendszer

„A régió innovációs potenciáljának fejlesztése innovatív start-up cégek létrehozásával című” Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség által kiírt NYDOP-1.1.1/C-12 pályázati konstrukció keretében az Emperor Zala Fejlesztő és Tanácsadó Kft. start-up vállalkozás által kidolgozott új koncepció egy olyan Massive Multiplayer Online (MMO) stratégiai játék szabályrendszerét dolgozta ki és modellezte, amelynek egyes elemei teljesen új lehetőségeket kínálnak a felhasználók számára a játékszoftver piacon.

A játék műfaját tekintve a Stratégiai játékok közé sorolható, tehát nem a közvetlen irányítás és a kontroller megfelelő kezelése jelenti a játékban való előremenetelt, hanem a parancs kiadása után a cselekmény már automatikusan történik.

1 A Massive Multiplayer Online játék egy olyan játékmód, melyben a program lehetővé teszi, hogy egy azonos játékban egyszerre és egymás mellett megjelenjen több valódi játékos, akik karaktereiket irányíthatják. A tevékenységhez mindenképp szükség van valamilyen hálózati kommunikációra – manapság leginkább internet kapcsolatra – hogy a különböző játékosok egyszerre, egyazon játékban szerepelhessenek, interaktálhassanak egymással. Az ilyen játékokat az különbözteti meg az „egyszerű” Multiplayer módban játszható társaiktól, hogy itt kifejezetten nagyszámú valódi játékosok egyidejű tevékenységére fejlesztik a játékmotort, így az több, olyan előre nem programozott parancsot is kezelni tud, amit az „egyszerű Multiplayer game” esetleg kevésbé hatékonyan képes végrehajtani. (Valamint a játék típusából adódóan nincs lehetőség arra, hogy egyidőben nagyszámú játékos vegyen részt a játékban. Pl.: F1 live Racing Multiplayer módban egyszerre nem játszhat az istállók számának kétszeresénél több versenyző.) Ezeket a játékokat sokszor second life game-eknek is nevezik, hiszen felhasználóik egyfajta hobbinak tekintik ezt a tevékenységet, akár egyéb elfoglaltságaikat is ennek rendelik alá.


http://3.bp.blogspot.com/

Az MMO játékok hozzávetőleg 14.9 milliárd dolláros forgalmat bonyolítottak világszerte, ez a teljes játékpiac 21.2%-át jelentette 2013-ban.

A projekt keretében elkészült koncepció célja, hogy egy olyan böngészőből is játszható játék egyfajta motorjaként (Game mechanism) működjön, amely a valós fizikai és pszichológiai analógiákat felhasználva nyújt egyedi felhasználói élményt a műfaj népes rajongótáborának. A szabályrendszer többek között olyan alkalmazott elemeket tartalmaz, mint az elhalálozási és öröklési rendszer szabályrendszere, vagy a stratégiai és taktikai modell. A fejlesztők azt az alapelvet kívánták szem előtt tartani, hogy valami olyan újdonságtartalommal álljanak elő, amely a jelenlegi játékpiacra nem jellemző. A játékba új, sajátos ízt hozott az elhalálozási rendszer, amely egyfajta egyensúlyteremtő hatalomként igazgatja azt, míg az öröklési rendszerrel a játékosok irányította vérvonal menedzselése tár fel új lehetőségeket, és szórakozást. Az idő múlása jelentős szerepet kap a játékban, mind a tanulási rendszerben, mind pedig a parancsok eljuttatásában, és a hadjáratok lefutásában is. Ahogy a való életben, új a játékban is egy-egy karakter csak korlátozott ideig tapodja a földet, így a legnagyobb kincs az idő, melyet a játékosoknak bölcsen kell beosztaniuk. A fejlesztés során elkészült a részletesen kidolgozott és kiegyensúlyozott szabályrendszer, amely magába foglalja mind a hadjárat szabályait makroszinten, mind a csatákét mikroszinten. A játékosok karaktereikkel különböző pozíciókat tölthetnek be egy hadjárat során, részt vehetnek kémként az ellenség felderítésében, seregeket irányíthatnak, de akár veszedelmes orgyilkosként is ritkíthatják az ellenséges vezetők sorait.

Elkészült a hozzá kapcsolódó techdemo, melynek segítségével egy tetszőleges paraméterekkel beállított csatahelyzet szimulálható alapszintű grafikai megjelenítéssel. Az eredmények bemutatását egy úgynevezett screendemo biztosítja, amely a teljes játék vázát és funkcionális lehetőségeit egy böngészőből megnyitható, grafikai elemekkel megjelenített interaktív felületen teszi elérhetővé. A koncepció a manapság népszerű Free to Play rendszerre épül, amely könnyen kipróbálhatóvá teszi meglehetősen széles körben, így a lehető legnagyobb játékos bázist célozva meg. A játék kialakítása, böngészőből, és mobilkészülékről való futtathatósága egyben biztosít arról is, hogy a megjelenő játék platformfüggetlen, valamint nem igényel magas erőforrást a felhasználói oldalról. A játék egy masszív multiplayer játék, amelyben komoly szerepet kap a játékosok együttműködése, vagy rivalizációja. A játék igyekszik részt venni a közösségépítő tevékenységben, mégpedig úgy, hogy jutalmazza a játékosokat, ha azok együtt játszanak, de lehetőséget biztosít arra is, hogy minden játékos pozíciót egy, a játék által irányított nemjátékos (NPC) karakter vegyen a kezébe.


http://javagamexyz.blogspot.hu/2013/03/the-game-map-level-2.html

A projektet az Európai Unió az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával 9 000 000 Ft vissza nem térítendő támogatásban részesítette.

Közösség