A hibrid-elektromos repülőről azt érdemes tudni, hogy hagyományos és elektromotorja is van, de míg a belsőégésű motort repülés közben állandó fordulatszámon "pörgeti" (és ezzel a repülésre használt energiájának feleslegét gyakorlatilag visszatölti az akkumulátorba), a nagyobb teljesítményigény esetén, amilyen tipikusan a felszállás is, bekapcsol az elektromotor. A villanyrepcsiben tehát az elektromos meghajtás a rövid ideig tartó, nagyobb teljesítményhozzáadást igénylő manőverekhez használatos – ezzel egyrészt a hibrid-elektromos repülők feleannyit fogyasztanak, mint a hagyományos társaik, másrészt viszont lényegében némán szállnak fel a kifutópályákról.

Az EV Obsession szerint az új típusú elektromos motor csupán 50 kilós, ami ahhoz mérve, hogy a folyamatosan biztosítható kimenő teljesítménye mintegy 260 kW, meglepően sok. A 330 LE, amit a felszálláskor a tolóerő növelésére lehet leginkább hasznosítani, a hibrid-elektromos repülőgép méretét is növelhetővé teszi: a Siemens állítja, hogy ezzel a konstrukcióval már gondolkodni lehet a négy ülésnél nagyobb repülőméreten is.

"Ez a nap meg fogja változtatni a légi közlekedést" – mondta Frank Anton, az eAircraft vezetője, aki szerint az új meghajtási rendszer utat nyitott abba az irányba is, hogy 2030-ra 100 utassal, ezer kilométeres távolságba ez a technológia bevethető legyen.

Forrás: hvg.hu