Hírek
De miért utálta meg az autóipar a belsőégésű motorokat?
Túlértékelt az elektromos hajtás, sőt az egykor az Audinak is motort tervező Friedrich Indra egyenesen veszélyes tévútnak tartja azt. Egy interjúban a mérési inkorrektségekről és arról is beszélt, miért károsabb az e-mobilitás a benzines hajtásnál.
Digitalizáció a kis- és középvállalkozásoknál – január 31-étől pályázhatnak a hazai cégek
„A jövő a digitalizáció, ezért összesen 54 milliárd forint igénybe vehető támogatással segítjük a hazai vállalkozások digitalizációját, legyen szó az ipari termelésről, a kereskedelemről vagy a szolgáltató ágazatokról. Támogatjuk azokat, akik vállalati folyamataikat digitalizálják, és azokat a hazai cégeket is, akik az ehhez szükséges informatikai szolgáltatásokat alakítják ki.” – mondta Kara Ákos, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infokommunikációért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkára.
Négy cég képviselte Magyarországot a világ legnagyobb innovációs kiállításán
A világ legjelentősebb technológiai és innovációs kiállításán, a CES 2017 rendezvényen négy magyar innovatív vállalkozás képviselte Magyarországot kiállítóként, Las Vegasban január 5. és 8. között - közölte a rendezvényt szervező Amerikai Fogyasztói Elektronikai Szövetség (CTA - Consumer Technology Association) szerdán az MTI-vel.
Nyolc uniós országban 160 millió euró finanszírozáshoz juthatnak innovatív kkv-k
Az Európai Beruházási Alap (EIF) és az UniCredit bank garanciamegállapodást kötött, amelynek révén az innovatív kis- és középvállalkozások (kkv-k) és a közepes piaci tőkeértékű vállalatok 160 millió euró (mintegy 50 milliárd forint) támogatáshoz juthatnak nyolc országban, köztük Magyarországon - közölte az Európai Bizottság szerdán.
A vártnál gyorsabban terjed majd az elektromos mobilitás
Gyorsabban fog bekövetkezni az átállás a tisztán elektromos autókra, mint azt korábban sejtettük és ennek mélyreható következményei lesznek az autóiparban dolgozókra nézve is - jelentette ki Jörg Hofmann, az IG Metall szakszervezet főtitkára a német dpa hírügynökségnek adott interjúban.
Új adókedvezmények, oktatás átalakítása - nagy kormányzati tervek láttak napvilágot
Számos területhez hozzányúlna a kormány annak érdekében, hogy segítse a hazai startup ökoszisztéma fejlődését. Az új stratégia jól látja a meglévő problémákat, ám a jövőbetekintés szinte már-már lehetetlenül rózsaszínre sikerült.
Osztrák-magyar oktatási és kutatási együttműködés a biztonságosabb baromfitermékekért
A pannon Egyetem Georgikon Kar és a Bécsi Állatorvostudományi egyetem az Interreg V-A Ausztria-Magyarország Együttműködési Program támogatásával „CEPI – Centre of Excellence for Poultry Innovation” címmel közös projektet valósít meg 2016. szeptember 1. és 2019. augusztus 31. között. A projekt nyitó rendezvényére egy konferencia keretében 2017. január 20.-án kerül sor Bécsben, az állatorvosi egyetemen.
Izgalmasabb, mint az űrkutatás - Szédületes innováció az agráriumban
A mezőgazdaság az utóbbi évtizedben hatalmasat lépett előre, és az egyik leggyorsabban fejlődő, leginnovatívabb ágazattá vált. A termőföldeket ördögi ügyességgel feltérképező drónok, centiméteres pontossággal haladó, sőt, kezelő nélküli traktorok, talajállapotra és növényegyedekre szabott inputanyag kijuttatás – aki még a régi téesz időkben találkozott utoljára az agráriummal, az most ugyancsak kapkodhatja a fejét a legmodernebb csúcstechnológia láttán.
A kormány elfogadta Magyarország Digitális Startup Stratégiáját (DSS)
A kormány a 1858/2016. (XII.27.) Korm. határozattal elfogadta Magyarország Digitális Startup Stratégiáját (DSS), melynek célja az innovatív, nagy növekedési potenciállal rendelkező startup vállalkozások létrejöttének és fejlődésének támogatása.
A hosszú távú stratégia virágzó startup központtá fejlesztené Budapestet, illetve a kapcsolódó vidéki egyetemi kutatóközpontokat.
Áprilisban nyílik meg Párizsban a hatalmas startup campus, az „F állomás”
„A ’Station F’ projekt igazgatója hivatalosan is bejelentette: 2017 áprilisában megnyitja kapuit az a startup cégeknek tervezett campus, amely üzletteret 265 millió dolláros befektetéssel és két évi munkával valósítottak meg Párizs városában. A projekt névadója egy elhanyagolt történelmi vasútállomás, a Halle Freyssinet volt, amit a fizikai megvalósítás során ultramodern épületté alakítottak át.