Hírek
Ki maradéletben, ha jönnek a romboló innovátorok?
A digitális átalakulás legfontosabb következménye a platformok mint új gazdaságszervező elemek és versenyképességi egységek megjelenése. A fizikai eszközök háttérbe szorulásával és az innovációs tőke felértékelődésével a jelenleg működő vállalatok egyre inkább az új piaci belépők célkeresztjébe kerülnek, és sokukat tönkreteszi egy-egy új üzleti modell.
Hajszálnyira a világsikertől: magyar cég kaphat Apple-tanúsítványt
Magyar fejlesztés, az okostelefonnal vezérelhető garázsnyitó kerülhet az Apple HomeKit eszközei közé. A milliók által használt Apple Home applikációcsomagba eddig csak nagyon kevés külső gyártó alkalmazása kerülhetett be, a Nold Technologies-é lehet az első magyar.
Egyre olcsóbbak és egyre tovább bírják - Infografikán mutatjuk az e-autó trendeket
A tervek szerint 2020-ra 30 ezer környezetkímélő autó járja majd a magyar utakat. Ez egy szép cél, de magvalósításához évente 7500 elektromos vagy hibrid gépjárművet kellene értékesíteni. Hazánkban egyelőre 1300 zöldrendszámos autó van forgalomban, és évente alig több mint 100 villanyautót – azaz tisztán elektromos hajtással működőt – adnak el.
Szemüveget a dolgozónak! Mindenkinek jobb lesz, ha a munkás, VR-t vagy AR-t tesz a fejére
A küszöbön álló negyedik ipari forradalom egészen újfajta termelést és munkavégzést tesz lehetővé, melynek gerincét az informatikai megoldások, köztük a virtuális- és a kiterjesztett valóságra épülők jelentik. Míg egy szemüveg korábban esetleg hátrányt jelentett egy dolgozónak, már alakulnak azok a munkakörök, ahol a (spéci) szemüveg egyenesen elengedhetetlen lesz.
Ez lehet a forradalmi áttörés a rákkutatásban
Az utóbbi évtizedekben a rákbetegség úgy kísérti az emberiséget, mint hajdanán a világjárványok. De minél többet tudunk a működéséről, annál nagyobb esélye van a gyógyulásnak, ezért ha valaki érintetté válik, érdemes mielőbb tájékozódni, és nem feladni a küzdelmet, bármilyen rossznak tűnik is a helyzet.
Szupergyors töltőhálózat jön elektromos autókhoz Európában
Újabb 400 elektromos autóknak szánt töltőállomást hozna létre a BMW, a Volkswagen Group, a Ford, és a Daimler az eddig meglévő 744 Tesla-állomás mellé. Az új töltők 2020-ra készülnek el a tervek szerint, és elérik a 350 kilowattos teljesítményt, ami szinte háromszorosa az eddigi leggyorsabb töltőknek.