Hírek
Több munkát adnak a magyar kkv-k, mint külföldön
Meghaladja az európai uniós átlagot a magyarországi kis- és közepes vállalkozásoknál dolgozók aránya, a magyar kkv-k a foglalkoztatottak 70-71 százalékának adnak munkát, míg az Európai Unióban a munkavállalók 66-67 százaléka dolgozik ilyen cégnél - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium munkaerőpiacért és képzésért felelős államtitkára pénteken Nagykanizsán.
Kisvállalkozásoknak mobilalkalmazás? És hogyan?
A napjainkban széles körben elterjedt okostelefonoknak köszönhetően egyre több magyar nyelvű mobil alkalmazást találunk a különböző online szoftveráruházakban. Annak ellenére, hogy egy mobil alkalmazás rendkívül hasznos lehet cégünk számára, érdemes megfontolni, hogy szükségünk van-e rá. A Szakértő segít!
Magyar ötlet lehet a megoldás a szuperbaktériumok ellen
Évente félmillió tonna antibiotikumot fogyaszt az emberiség. Ez nagyban hozzájárul ahhoz, hogy egyre több veszélyes, a gyógyszereknek ellenálló baktérium jelenik meg. A gyógyszereknek ellenálló baktériumoknak is van gyenge pontja. A magyar kutatók antibiotikumok kombinálásával ezeket a gyenge pontokat támadják - laboratóriumi körülmények között már eredményesen.
Ötezer milliárd forintot és kiszámítható gazdasági környezetet ígért a kormány a kkv-knak
A magyar kormány legfontosabb szövetségese az a magyar vállalkozói közösség, amely képes önmagát eltartani és másoknak munkát adni - mondta Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető miniszter pénteken a Vállalkozók napján, amelyet a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) rendezett Budapesten.
Egy új termék sikere nem a véletlenen múlik
A Nielsen piacelemző cég azt vizsgálta meg, hogy mi az oka annak, hogy a fogyasztók szívesen vásárolnak bizonyos termékeket, míg másokat a polcokon hagynak. Ariel, Garnier, Nivea, Lay’s, L’Oréal, Scholl, Vanish és más kiválasztott márkák új termékei szerepelnek a Nielsen „átütő erejű innovációkról” szóló 2015. évi jelentésében. Elkészítéséhez összesen 8650 különböző új termék közel 24500 cikkelemének piaci teljesítményét elemezték Európában.
Mítoszok és tévhitek a hibrid és elektromos autókról
Mi a különbség a hibrid és a plug-in-hibrid között? Vajon az alacsony fogyasztás mellé magas szervizszámla is társul? Szükség van a hibridre, vagy elég az elektromos autó, egyáltalán milyen kompromisszumokkal jár az utóbbi? Ezek a kérdések garantáltan megfogalmazódnak, ha életünk első hibrid vagy elektromos autójának megvásárlására készülünk, ezért érdemes áttekinteni, hogy milyen érvek szólnak egyik vagy másik mellett.
Transzatlanti szupersztrádán száguldhatnak a magyar cégek a Szilícium-völgybe
Egy magyar érdekeltségű tanácsadócég amerikai piacra lépésével közvetlen kapcsolatot teremtene Magyarország és a technológia fellegvárának számító Szilícium-völgy között, amely a cég szerint kiugrási pont lehet hazai és európai innovátoroknak, cégeknek, döntéshozóknak egyaránt.
A kreativitás nem tehetség kérdése
A kreatív gondolkodás ugyanúgy tanulható, mint a matematika, állítja Árvai Péter, a Prezi társalapító-vezérigazgatója, amire szerinte az egyik legjobb példa Daniel Ek, a Spotify alapítójának esete, aki hiába szeretett zenélni, nem tudott. Helyette alapított egy céget, ami megváltoztatta, hogyan hallgatunk zenét. Miről lehet felismerni a kreativitást, és valóban igaz-e, hogy még a tapasztalatnál is többet számíthat? Miben segíthet Magyarországnak az észt példa, és mit kellene tennünk ahhoz, hogy tudjunk is változtatni? Legelőször is egy optimistább himnuszt írni. Feltéve, ha merünk.
Még nincs neve a magyar csodavakolatnak, ami feleslegessé teszi a légkondícionálót
Engedélyezés előtt áll a Lasselsberger-Knauf legújabb fejlesztése, amelynek segítségével kánikulák idején klímaberendezés használata nélkül is 26 °C alatt lehet tartani az épületek belső hőmérsékletét. A rendkívül nagy hőelnyelő képességű vakolatot az idén négy budapesti lakásban tesztelték - a magyar fejlesztés jövőre forgalomba is kerül.
Miben más a fogyatékos munkavállaló? Elkötelezettségben
A cégek egyre nyitottabbak a megváltozott munkaképességű dolgozók alkalmazása iránt, ugyanakkor a témával foglalkozó szakértők szerint az érintettek sokszor “beragadnak” a támogatott munkahelyekre, ami senkinek nem jó. Mindkét oldalon sok a félelem, pedig mindkét félnek megérné a nyitottság.
Hatékony és eredményes – ez az igazi innováció
Célorientáltság és piaci beágyazottság nélkül nem lesz sikeres, hosszú távú eredményeket produkáló innováció. A versenyképesség érdekében át kell programozni a fejünkben az innovációról élő képet, a hatékonyságnak és kockázatvállalásnak is helyet kell szorítani – hangzott el a Piac & Profit K+F, Innováció a 21. századi Európában című konferenciáján.
SZTNH általi K+F minősítés elfogadása GINOP pályázat esetében
A „GINOP 2.1.1-15 Vállalatok K+F+I tevékenységének támogatása” című pályázati kiírás módosítása révén a támogató minden további vizsgálat nélkül automatikusan elfogadja a támogatást igénylő vállalkozás támogatni kívánt K+F projektjét tartalmi szempontból, amennyiben a pályázó rendelkezik az SZTNH K+F minősítési határozatával a projekt K+F tartalmára vonatkozóan.